“Zo’n acht jaar geleden kozen wij voor treeICT omdat de kennis en kunde van onze toenmalige IT-partner niet meer aansloot bij de omvang van ons bedrijf.” Met 16 vestigingen verspreid over Nederland zocht Ruiter Dakkapellen een partner die beter aansloot bij de behoeften én bij de bedrijfscultuur.

Rick Coreelmont, directeur van Ruiter Dakkapellen: “Dat treeICT gevestigd is in de buurt van ons hoofdkantoor in Ursem is handig. Nog handiger is dat zij landelijk opereren en zo nodig alle vestigingen kunnen bedienen.”

Private Cloud voor calculatiesoftware

“Sinds kort draaien wij met alle vestigingen in de Cloud. Zo’n 70 gebruikers werken met Office 365. Via onze maatwerk calculatiesoftware kunnen we supersnel een dakkapel configureren en tijdens het intakegesprek een offerte op maat voor de klant afdrukken. Deze software draaien we in een zogeheten “private” Cloud op een beveiligde server bij treeICT. Zo houden wij de controle over de software die voor onze bedrijfsvoering essentieel is.“

Besparen op hardware

“We werken vooral met PC’s en zogeheten thin clients. Omdat de snelheid van de internetverbinding op ons hoofdkantoor niet optimaal is, maken we voor de back-up gebruik van een file-replication-server. Verder staan er nauwelijks servers meer. Zo besparen we flink op hardware. Sinds we in de Cloud werken is de snelheid van internet omhoog gegaan. Gebruikers op de vestigingen hoeven niet meer op ons netwerk in te loggen, zij werken in de Cloud.”

Enthousiaste gebruikers van Cloud

“Hoewel IT onmisbaar in ons klantcontact is, willen wij niet zelf verantwoordelijk zijn voor de automatisering van onze werkplekken en infrastructuur. IT is toch een vak apart en zeker niet onze kernactiviteit; wij zijn marktleider in dakkapellen! Daarom hadden wij ons netwerkbeheer al uitbesteed aan treeICT. Het contact verloopt prettig, ze zijn goed bereikbaar en snappen wat wij willen. Wij zijn enthousiaste gebruikers van de hybride Cloud-oplossing die treeICT voor ons heeft neergezet. De performance van ons netwerk is toegenomen nu we in de Cloud zitten. Dat werkt een stuk prettiger.

Minder storingen op het netwerk

In combinatie met de juiste SLA kan ik andere bedrijven het werken in de Cloud zeker aanbevelen. Wij ervaren een hogere beschikbaarheid van onze software en hebben minder storingen op het netwerk. Wij hebben een SLA waarbij we 24/7 terecht kunnen Servicedesk. Essentieel, want wij werken ook in het weekend. Maak goede afspraken met je IT-partner dan werkt het uitbesteden van IT absoluut.”

Overweeg jij ook een overstap naar de Cloud en zie je door de vele ‘wolken’ de zon niet meer? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij adviseren je graag.